بخشی از متن فایل (word) یادگیری از طریق بازی آموزشی :
سال انتشار : 1394
نام کنفرانس یا همایش : همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیب های اجتماعی
تعداد صفحات :17
چکیده مقاله:
هدف این مقاله بررسی جایگاه بازی و فایل (word) یادگیری از طریق بازی آموزشی برای دانش آموزان است. پژوهشگران کوشیده اند با ذکر اهمیت و فواید بازی آموزشی برای یادگیری دانش آموزان و مراحل بازی آموزشی تصویر روشنی از بازی آموزشی بدهند. سابقه استفاده از بازی های آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری, احتمالاً قدمتی به اندازه تاریخ تأسیس مراکز آموزشی دارد. ازآنجایی که یکی از روش های یادگیری فعال استفاده از بازی است در آموزش و یادگیری بدون این که یادگیرنده را درگیر یک بازی تمام عیار کرد, تعدادی از خصوصیات بازی را مورد استفاده قرار می دهیم. استفاده از روش های متنوع از جمله بازی های آموزشی را به منظور ایجاد انگیزه در یادگیرندگان و جلب مشارکت آن ها در فرآیند آموزش مد نظر قرار گرفته است.